Better Body Plan - Better Health Academy

Better Body Plan

 

Wat leuk dat jij met het Better Body Plan (BBP) aan de slag gaat. Ben jij er klaar voor om aan een gezond en sterker lichaam te werken? Het doel van het BBP is het behalen van een maatje minder, een goed gevoel en vooral een gezond, vitaal lijf. Op deze pagina vind je alle informatie over het programma. Neem alles goed door, zodat jij goed van start kunt!

Video

In de video vertel ik je wat meer over het programma, wat je kunt verwachten en waar je op moet letten. Om de overgang in je voedingspatroon makkelijker te laten verlopen, is het voor jou belangrijk om te weten en te begrijpen wáárom je jouw manier van eten en leven op deze manier verandert. Een goede voorbereiding is het halve werk!

Wat je de komende weken kunt verwachten

Het Better Body Plan is geen crash dieet maar een 6-weeks programma, aangevuld met theoretische kaders en hands-on informatie. Dit zijn jouw handvatten die je gaan helpen bij afvallen en het ontdekken van een nieuwe gezonde leefstijl. Wil jij nu juist die eerste, extra of juist laatste kilo’s kwijt, dat maakt eigenlijk niet uit.

We starten met informatie die je helpt begrijpen hoe en waarom je anders gaat eten. In iedere week krijg je extra informatie waarmee we dieper op de materie ingaan. Het is de bedoeling dat je na de zes weken BBP precies weet wat gezonde voeding is, wat gezond leven inhoudt en hoe je naar je lichaam kunt luisteren. Zo kun je ook na dit programma je nieuwe leefstijl volhouden en gezond, slank en gelukkig blijven.

Iedereen is anders

Het Better Body Plan is een programma met uitgebreide weekmenu’s die met aandacht en liefde zijn samengesteld, zodat iedere vrouw (excuses heren) er gezonder en slanker mee kan worden. Oké, zo met die weekmenu’s lijkt het toch op een dieet, maar ik zal het je uitleggen, want het werkt echt anders!

Een voedingsprogramma kan niet voor iedereen op dezelfde manier werken, of wel? Want iedereen is anders, maakt andere dingen mee, heeft een ander sportregime en andere omgevingsinvloeden. Hierdoor heeft iedereen net even andere dingen nodig en bestaat er nooit één standaard menu op maat. Om deze reden komt er een stuk eigen input en interactie kijken bij het Better Body Plan. Geen zorgen, hierin neem ik je stap voor stap mee bij de hand.

Diëten werkt niet

Waarom vraag ik je niet gedachteloos het dieetplan te volgen? Het is ten eerste niet effectief. Gedachteloos wat recepten met een te lage calorische- en voedingswaarde uit een boek maken, jezelf een paar weken uithongeren en tussendoor knabbelen op brosse biscuitjes met weinig calorieën om wat af te vallen, om vervolgens weer je normale eetpatroon op te pakken. Ben of ken jij een traditionele diëter, dan weet je vast ook wel dat je zo weer sneller boven je oude gewicht bent dan dat het heeft geduurd om die paar kilo’s kwijt te raken. Ten tweede is het te makkelijk om vrouwen van alle soorten en maten, beroepen en verschillende activiteitenniveaus exact hetzelfde menu voor te schrijven. Als er één manier van eten zou zijn dat voor iedereen zou werken, zouden we allemaal al zijn waar we willen zijn, nietwaar?

Gelukkig zijn er maar kleine aanpassingen nodig voor groots resultaat. Zolang je deze maar consequent blijft toepassen. Met dit programma leer je naar je lichaam luisteren, ken je het geheim achter moeiteloze portie controle. Leer je hoe je een optimaal verzadigende maaltijd samenstelt en welke voeding je lichaam nodig heeft. Met de handvatten om jezelf voor altijd op de rails te houden is succes gegarandeerd en blijvend.

Doorbreek oude gewoonten

Wil je verbetering zien in je gewicht of gezondheid, dan zullen er dingen moeten veranderen. Niet alleen in de komende zes weken, maar voor altijd. Want als je na deze zes weken weer terug gaat naar je oude gewoontes, dan ben je natuurlijk binnen no time weer terug bij af. Je huidige gewoontes doorbreken, dat is wat uiteindelijk tot resultaat zal gaan leiden. Gewoontes die je misschien van je ouders mee hebt gekregen. En zij wellicht van hun ouders. Het kan best pittig zijn om hier van af te stappen, ze zitten zo ingebakken! Maar ook nieuwe gewoontes kun je weer aanleren. En als je zorgt dat elke nieuwe gewoonte een gezonde gewoonte is zal je binnen no-time al kleine verbeteringen gaan voelen in je lichaam. En voor je het weet nemen nieuwe gewoontes de plaats in van oude en besef je je dat je nooit meer terug wilt.

Natuurlijk zullen er af en toe moeilijke momenten zijn. Momenten waarom je zou willen snoepen, waar je echt even doorheen moet bijten. Maar moeilijke momenten mogen er zijn, en zijn dan ook niets geks. Zelfs de meest fanatieke foodie moet zich wel eens inhouden (of laat zich er wel eens intuinen) bij het snoepschap waar de Toffifees, Maltesers en Drop-Fruit duo’s je toeschreeuwen. Oude gewoontes als ’s avonds snacken, standaard teveel opscheppen (en opeten), of voor bepaald gemaksvoedsel kiezen omdat het nu eenmaal gemakkelijk is of zo lekker smaakt, moeten plaatsmaken voor nieuwe gewoontes zodat ze uiteindelijk naar de achtergrond zullen verdwijnen. Als je dit stapje voor stapje doet en jezelf de tijd gunt aan elke nieuwe verandering te wennen, zal je over een paar maanden verbaasd zijn naar de transformatie die je voedingspatroon (en je lichaam!) heeft ondergaan.

Soms betekent nieuwe gewoontes aanleren wennen aan nieuwe voedingsmiddelen en andere smaken. Gelukkig kan dit heel goed! Je smaakpapillen doen er ongeveer een week over om zichzelf te vernieuwen. Je kunt dus al in een week wennen aan voeding die minder zout of zoet is. At je voorheen je verse aardbeien altijd met suiker, dan kun je na het doorlopen van het BBP weer ten volle genieten van de natuurlijke smaak van vers fruit en vind je ze mét suiker misschien niet eens meer lekker! Onderzoek wijst uit dat je een nieuw voedingsmiddel tien keer moet hebben geproefd voordat je er aan gewend bent. Schrijf iets dan ook nooit al af na de eerste keer en eet het nog een keer en weer een andere keer. Soms vind je de hit van je favoriete artiest de eerste keer ook helemaal niks, maar hoe vaker je hem hoort hoe leuker hij wordt. Net als met sommige voedingsmiddelen.

Wat er zal veranderen

De menu’s die voor je klaar zijn, kunnen best even wennen zijn voor je. De standaard Hollandse maaltijd gewoonte van twee keer per dag een broodmaaltijd en ’s avonds aardappelen, rijst of pasta vind je in het BBP menu niet terug. Maar schrik niet, want als je zorgt voor een brede variatie in je voedingspatroon kun je eigenlijk alles eten wat je wilt. Als je maar weet hoe je goed varieert (zie kader). Zo staat iedere week wel een keer gezond brood op het menu en koolhydraten worden echt niet vermeden. Ze zijn simpelweg wat minder belangrijk, zeker later op de dag. De koolhydraten in het BBP zullen voornamelijk afkomstig zijn van groenten, fruit, complete (voornamelijk glutenvrije) granen en peulvruchten. Vlees , vis of vegetarische staan afwisselend op het menu. Wat voor type gerecht je ook voor je zult hebben, elke maaltijd die we voor je hebben voorbereid in het BBP is in balans, zodat je niet het gevoel zult hebben dat er iets mist.

“Als je zorgt voor een brede variatie in je voedingspatroon kun je alles eten wat je wilt.”

In het BBP zal, anders dan bij de meeste mensen, de lunch de belangrijkste rol spelen in het dagmenu. Reden daarvoor is dat onderzoek aantoont dat wanneer de grootste energie inname van de dag in de avond plaatsvindt, de kans op het ontwikkelen van obesitas flink verhoogt. Verder is een maaltijd is niet compleet zonder gezonde vetten en een goede eiwitbron.
Om de overgang in je voedingspatroon makkelijker te laten verlopen, is het voor jou belangrijk om te weten en te begrijpen wáárom je jouw manier van eten en leven op deze manier verandert. En daar gaat het volgende week over. Ben jij er klaar voor om je geweldig te voelen?

Nieuwe gewoontes, nieuwe resultaten

Staat dit programma erg ver af van je huidige levensstijl, vind je het moeilijk om te starten of vraag je je af waarom dit programma je wél zal gaan helpen succes te krijgen? Bedenk dan het volgende: als je blijft doen wat je altijd gedaan hebt zal je ook geen nieuw resultaat boeken. Want als je blijft doen wat je altijd al deed, dan krijg je namelijk wat je altijd al had.

Wennen aan veranderingen is niet allemaal erg. Nieuwe gewoontes leiden tot nieuwe resultaten, andere smaken en leuke ervaringen. Ontdek nieuwe smaakcombinaties en uitdagende oefeningen. Omarm de momenten dat je het moeilijk hebt. Die zijn een signaal dat er nog dingen te veranderen, en dus te verbeteren zijn. Vind je het moeilijk om het alleen te doen? Vraag dan of een vriendin het programma samen met je wil volgen, zodat jullie elkaar kunnen aanmoedigen.

Het is niet de bedoeling dat je aan het einde van het programma staat te juichen dat het voorbij is. We willen dat je jezelf aan het einde van dit programma een applaus kunt geven omdat je een gezonde leefstijl hebt aangenomen en hiermee een stapje dichter bij je doel bent gekomen. Jouw eigen YEAH! moment.

Het BBP biedt voldoende ruimte om te zorgen dat de nieuwe voeding echt bij jou gaat passen. En dat is de sleutel voor een succesvolle verandering in je voedingspatroon én gezondheid!

Test jezelf!

Via een testweek (bovenaan deze tekst) en de vragen bepaal je hoe 'groot' jouw porties dienen te zijn en weet je precies op welke manier jij het menu het beste kunt aanpassen zodat deze bij jou tot optimaal resultaat leidt.

Voorraad- en koelkast

Bekijk snel wat je ter voorbereiding in huis kunt halen voor in je voorraad- en koelkast (bovenaan deze tekst) om het Better Body Plan met een vliegende start te beginnen!

Tekst selectie is niet mogelijk, de inhoud van deze website is beveiligd
Scroll naar top